Snart klare for Bahia

På lørdag drar  vi til Salvadori Bahia og til Morro de São Paulo. Det blir spennende å se nye steder i Brasil. Dessverre ser det ikke ut til at været skal blir helt som vi kan ønske oss, men jeg håper værmeldingen overdriver.

Det blir uansett veldig fint med en uke ferie (sier hun som har hatt ferie i over 6 måneder nå) Det vil også hjelpe med å få tida til å gå litt raskere til hjemreise i juni. Må innrømme at jeg begynner å glede meg til å komme hjem til norsk sommer nå. Selv om jeg nyter tilværelsen her til fulle altså.

Det har dukket en ting til da som vil få tida til å gå. Jeg skal jobbe litt en periode. Det er en gjeng brasilianere som ønsker norskopplæring fordi de skal til Norge for å jobbe. Så jeg skal forsøke å lage et kurs som er tilpasset dem og deres behov. Det gleder jeg meg til og det føltes bra da jeg satte meg ned for å begynne planleggingen. Vi må putte inn litt om norsk kultur og norsk arbeidsliv også. Jeg skal ha et lunsjmøte imorgen sammen med en annen lærer og så skal vi se hva vi kan få til. Blir kjempegøy! Og jeg tror hjernen min har godt av jobbe litt med fag igjen.

Ellers så går dagene med til vandreturer på Ipanema og Leblon, litt yoga, litt shopping og en del restaurantbesøk. Jeg lager mat også altså, men det er så mye bra steder å gå og spise her så fristelsen til å spise ute blir for stor.

Da vi var ute og gikk på lørdag så vi et ganske så eksotisk dyr, en Capivara med unge, de er så rare dyr og de bor ved Lagoa her som er innsjøen på Ipanema.

Idag lager maiden vår middag. Det er alltid veldig bra, hun er kjempeflink til å kokkelere og vi blir kjent med tradisjonell brasiliansk mat.

Jeg har omsider fått hengt opp hengekøyen vår, det er den beste måten å hvile kroppen på 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg