Da var nasjonaldagen over for denne gangen

Det ble feiring av 17.mai i Rio også. Dagen startet veldig rolig siden vi ikke skulle til Sjømannskirken før kl 16. Så da ble det 17.mai på tv via NRK og Chromecast. Litt sårt var det jo, jeg skulle jo gjerne feiret sammen med mine hjemme. Men i år ble det ikke sånn. For å avreagere litt så gikk jeg på markedet og handlet blomster, egg og frukt. Pluss at jeg måtte kjøpe litt trøst til meg selv på favoritt-butikken her på Ipanema, nemlig Farm Rio. De har helt eventyrlig fine klær. Så da ble det en bukse😍

Jeg laget også en liten minilunsj da for å få litt 17.maifølelse. Eggerøre og spekemat og vafler til dessert. Jeg tok med vaffeljern hjemmefra, men dette er faktisk første gang jeg brukte det 😂

Det er fremdeles veldig varmt her, så ikke mye som kan tyde på at det snart er vinteren.

Vi var tidlig ute på lørdag og gikk en tur rundt Lagoa.

Det er en passe stor og fin innsjø med turvei rundt. Dessverre må vi dele den med en del syklister som kjører som om de har mann med ljå bak seg. Vi må stadig  hoppe unna for ikke å bli kjørt ned av elsyklister. Trafikken i Rio er jo ikke akkurat som hjemme, tilogmed politiet kjører på rødt lys…

Og syklister og motorsyklister kjører gjerne mot kjøreretning også. Så det gjelder å se seg skikkelig godt for før man skal krysse en vei eller gå over et gangfelt. For selv om vi fotgjengere har grønt lys så kjører de jo på rødt … et under at det ikke skjer flere ulykker.

Nå er det bare 16 dager til hjemreise, men før den tid så skal vi på en liten weekendtur til Paraty. Det er et utrolig koselig sted som ligger ca 4 timers biltur unna Rio. Jeg har vært der et par ganger før og jeg gleder meg veldig til å komme dit igjen. Det er i neste uke vi skal dit😍

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg