Buzios

I helgen var vi i Buzios. Det er opprinnelig en liten fiskelandsby hvor det bodde sjørøvere og indianere. Det var også en havn hvor de solgte slaver dessverre. Den ble kjent på 60-tallet pga Birgitte Bardot som ofte besøkte stedet med sin brasilianske kjæreste og senere har også en rekke celebriteter besøkt den lille byen. Den kalles ofte for Brasils svar på Saint Tropez.
Det er en utrolig sjarmerende og koselig liten by med masse god mat, kunst og musikk. Gallerier, restauranter og små butikker ligger langs hele strandpromenaden og det er fullt av av koselige pousadaer man kan overnatte på.
Vi bodde på en pousada som lå ganske nærme sentrum men litt opp i høyden så vi hadde en vidunderlig utsikt utover havnen og havet.
Vi skal ha med oss familien min dit i januar så vi brukte litt tid på å finne ut hvor vi eventuelt kan bo og hva vi skal styre unna. Det er fort gjort å havne i en skikkelig turistfelle der hvis man ikke er litt bevisst på hvor man drar.
Vi luket ut Praia Geriba etter å ha vandret litt rundt der og på stranden, det var som å være på Playa Ingles eller Aya Napa.😂

Julaften for 9 år siden tilbrakte vi i Buzios og på dagen så dro vi til en stranda som heter Praia Tartaruga, Skilpaddestranden, det er en vidunderlig strand. Så vi ville dra tilbake dit for å se om det fremdeles var like fint. Det var det virkelig.
Det ligger en pousada der, og en liten fiskerestaurant helt nede på stranden. Så vi leide oss to solstoler og en parasoll, jeg fikk meg et bad i et vann som er så salt at du bare kan ligge og flyte😊 Det skal visstnok være skilpadder som svømmer rundt, men jeg så ingen. Vi tok lunsj på fiskerestauranten og det var en av de beste fiskemåltider jeg har spist. Jeg er kjempekresen når det gjelder fisk og hater hvis det er for kraftig fiskesmak. Men dette var aldeles nydelig. En slags hvit fisk med mangosaus og sitronrisotto til smakte himmelsk.

Vi blir mange som skal dit januar og det å finne et hus eller pousada som kan huse alle oss har ikke vært så enkelt. Vi blir 7 voksne og 2 barn, så vi har landet på at leie av hus med basseng nær en strand og nær sentrum er det beste alternativet. Da er det enklere for de små også og vi kan ordne oss selv og bråke så mye vi vil 😂😂😂

Gleder meg masse til neste gang, så i mellomtiden får jeg kose meg med bildene fra helgen som var.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg