Også i Rio nærmer det seg jul selv om det ikke akkurat renner over av julestemning her😂 men selv om vi ikke skal være her i julen så Jar jeg kjøpt inn både juletre og diverse julepynt. Jeg tenkte å ta den brasilianske vrien  med å pynte litt tidlig, Naboen har hatt juletreet oppe i et par uker allerede…

Julepynt her er ikke helt det samme som hjemme… skal være forsiktig med å si hva som er finest men jeg holder vel en knapp på den mer europeiske stilen enn den brasilianske. Det er liksom ingen grenser … juletrær i alle mulige farger  og masse blinkende og fargerike lys.
En annen ting som er veldig tydelig at det snart er jul her er all torsken som ligger framme i varmen og lukter… brasilianere spiser norsk bacalao til jul.

Vi skal jo hjem til jul da og det går veldig fort til hjemreisen, bare litt over 2 uker igjen. Det blir litt stuntlaging av jul men det går nok fint.
Gruer meg litt til den store temperaturforskjellen for jeg har ikke all verden av varme klær her, så det blir nok mye lag på lag av klær😊
Vi blir ikke hjemme så lenge, allerede bittelille nyttårsaften drar vi tilbake for å få med oss Reveillon  på Copacabana.
Det har ikke blitt så mange stranddager i det siste, for været er litt ubestemmelig, det er veldig varmt men ofte skyet og utrygt for regn men kanskje helgen kan by på litt strand.
Det blir fremdeles språklæring om dagen og ja, jeg synes kanskje det begynner å løsne litt selv om det ennå er litt langt fram.
Det er det med å få til et litt variert språk da😂


 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg